Ta wersja przynosi sporo mniejszych i większych zmian. Zrobiliśmy duży krok w kierunku automatyzacji i AI - pierwsze związane z tym nowe funkcje są już dostępne. Szczegóły poniżej.
Ta wersja przynosi sporo mniejszych i większych zmian. Zrobiliśmy duży krok w kierunku automatyzacji i AI - pierwsze związane z tym nowe funkcje są już dostępne. Szczegóły poniżej.
Dostępne w module podstawowym
W tej wersji uruchomiliśmy pilotażowe automatyzacje związane z generowaniem nietypowych powiadomień systemowych. Atom ERP może teraz cyklicznie, np. raz na dobę analizować posiadane dane i generować mini-raporty rozsyłane w postacie powiadomień e-mailowych. Przykładowym zastosowaniem jest odnajdywanie potencjalnie kryzysowych sytuacji i informowanie o nich zwierzchników, np.:
Przykłady można by dowolnie mnożyć. Tego typu automatyzacje i powiadomienia implementujemy indywidualnie po zgłoszeniu problemu do rozwiązania. Jeśli chcieliby Państwo z nich skorzystać, prosimy o kontakt z opiekunem przez system wsparcia klientów (support).
Dostępne w module podstawowym
Czasem pojawiają się takie potrzeby, by pewne ustawienia obiektów były narzucone, np. jeśli chcemy, by każdy nowy projekt był prywatny, albo każdy nowy interes czy projekt zaczynał się od zadanych słów np. “System dla firmy…”. Teraz wdrożeniowcy mogą ustawiać tak system, by pewne atrybuty były domyślnie ustawione na wskazane (stałe) wartości, co ma sprzyjać mniejszej ilości błędów i wygodzie działania.
Dostępne w module finanse - księgowość
W fakturach zaliczkowych (sprzedażowych) można teraz wskazać wprost datę otrzymania zaliczki, która nie musi się pokrywać z datą wystawienia faktury czy terminem płatności. Mamy więc nowe pole, które uzupełnia się opcjonalnie, zależnie od potrzeb. Gdy jest wypełnione, data wypisze się w nagłówku.

Dostępne w module HR
Nasze mechanizmy rozliczeń obsługują wiele wariantów rozliczenia z pracownikiem - na bazie kart pracy, okresów pracy. Teraz do funkcjonalności rozliczenia dodaliśmy te, związane z pracownikami na JDG. Wyliczamy ich zarobki podobnie jak pozostałych pracowników, ale nie trafiają one do wypłat, w zamian system oczekuje zarejestrowania faktury od pracownika. Wspieramy wyliczenia, jaką fakturę powinien wystawić nam pracownik, można ją także łatwo zarejestrować wprost z rozliczenia czy skontrolować, kto jeszcze jej nie przesłał.

Dostępne w module magazyn
Atom ERP od kilku wersji posiada możliwość aktywowania dowolnych kolumn i filtrów na kartach list obiektów. Dostępnych jest znacznie więcej filtrów, nie standardowo pokazuje system - wiele z nich ma niszowe zastosowania, ale nie mniej dla pewnych grup są to bardzo przydatne możliwości.
W tej wersji dodaliśmy kilka nowych gotowych do użycia filtrów:
W zakresie widoczności danych w kolumnach:
Dostępne w module magazyn
W dokumentach magazynowych można teraz podawać cenę / wartość towarów z dokładnością do 4 miejsc po przecinku (wcześniej można było tylko do 2). Oczywiście, dopóki gdzieś nie skorzystamy z większej precyzji liczb, wyświetlane będą wartości z 2 miejscami po przecinku.

Dostępne w module magazyn
Aby powiązać fakturę z dokumentem magazynowym typu WZ, PZ czy ewentualnie ZZ należy skorzystać z opcji kontekstowego dodania faktury z poziomu tego dokumentu. Zakładamy, że najpierw należy wprowadzić dokument magazynowy, a potem z prawej kolumnie widoku szczegółowego odszukać panel “faktury” i za pomocą przycisku [+] dodać nową powiązaną fakturę.

Tak utworzona faktura będzie miała zaproponowanego kontrahenta oraz pozycje (wg treści i wartości dokumentu). W samej fakturze dostępny będzie link do powiązanego dokumentu magazynowego (jako “utworzono na podstawie”):

moduł: kursy i szkolenia
W zarządzaniu kursami kwestia definiowania nowych terminów została uproszczona i wyłączona z karty kursu do osobnej listy. Oprócz dotychczasowego dodawania terminów kursu z poziomu karty kursu, można teraz zdefiniować szybko wiele terminów wielu różnych kursów z nowej pozycji w menu - terminy. Zbiera ona wszystkie terminy kursów (można odfiltrować archiwalne) i stąd też szybko dodawać nowe.

Dostępne w module zasoby
Czasem zachodzi potrzeba, by skontrolować, jakie zasoby są używane na wskazanym projekcie. Np. jakie elektronarzędzia tam trafiły (wraz z pracownikami), ile mamy na projekcie wiertarek, betoniarek czy komputerów. W tym celu można zdefiniować w typie zasobu opcjonalne wiązanie zasobu tego typu z projektem. W takim przypadku w formularzu rezerwacji, oprócz dat i wskazania pracownika, pojawi się pole na wskazanie projektu.

Aby odfiltrować jakie zasoby, w jakim momencie czasu znajdowały się, znajdują się lub będą sie znajdowały na danym projekcie, wystarczy użyć widoku listy rezerwacji i filtra na daty oraz projekt.
Dostępne w module finanse - księgowość
Podczas opisywania faktur na potrzeby księgowania można w systemie Atom ERP korzystać ze słowników kategorii. Przykładowo faktury kosztowe mogą się wiązać z “kategoriami kosztów” a tam wśród pozycji znajdą się takie kategorie jako BHP, paliwo, IT, szkolenia, biuro itp. Standardowo te informacje są wykorzystywane w raportach finansowych z planu kont (przykładowo: ile było wydatków na BHP z każdej ze spółek, z podziałem na kwartały za ostatnie 3 lata). Z odpowiedniego konta księgowego można także wejść do wszystkich zarejestrowanych na tym koncie faktur. Ale mówimy wtedy o zapiskach księgowych, a nie o samych fakturach. Z nowym filtrem (standardowo ukrytym - w celu dodania prosimy o kontakt) można znaleźć wszystkie faktury, opisane jako związane z daną kategorią (przychodów, kosztów czy dowolną inną). To pozwala wykonać grupowe zmiany, pobieranie czy inne operacje na tak odfiltrowanych fakturach.

Uwaga - filtr ten szuka kategorii w zapisie dekretu księgującego, a nie w rzeczywistym dokumencie księgującym. Jeśli jakąś fakturę opisano jako koszt BHP, ale potem ręcznie zaksięgowano 3/4 na koszt BHP a 1/4 na koszty szkoleń, to system będzie pracował na podstawie opisu księgowania (czyli kategorii BHP w tym przypadku).
Dostępne w module magazyn
W widoku szczegółów towaru widoczne są teraz 3 dodatkowe zakładki:
co wraz z dotychczasowymi zakładkami:
pozwala na szybki dostęp do wszelkich powiązanych dokumentów zaopatrzeniowych czy magazynowych.

Dostępne w module podstawowym
W menu kontekstowym w liście faktur, dostępnym po kliknięciu prawym przyciskiem myszy, dostępna jedno nowa pozycja “dodaj płatność”. Pozwala ona szybko, bez wchodzenia w widok faktury, odnotować otrzymanie płatności od klienta. Okno dodawanie płatności ma już zaznaczoną pozycję “zapłacona”. Drobiazg, znacząco podnoszący wydajność rejestrowania otrzymanych wpłat.

Najnowsze wpisy z naszego bloga, aktualności i nowości w systemie: