e-Commerce

Moduł e-commerce to część systemu Atom ERP dla firm zajmujących się sprzedażą w internecie. Dzięki pełnej integracji z innymi modułami oprogramowania Atom ERP stanowi świetne rozwiązanie dla firm handlowych czy produkcyjnych, a dla firm z branży druku na żądanie oferuje nieograniczone możliwości kreowania produktów dzięki integracji z bankiem zdjęć Adobe Stock. To unikalny system sklepu internetowego, który prosto można połączyć z systemem CRM, magazynu, księgowości czy elektronicznego obiegu dokumentów.

e-Commerce

Moduł e-commerce to część systemu Atom ERP dla firm zajmujących się sprzedażą w internecie. Dzięki pełnej integracji z innymi modułami oprogramowania Atom ERP stanowi świetne rozwiązanie dla firm handlowych czy produkcyjnych, a dla firm z branży druku na żądanie oferuje nieograniczone możliwości kreowania produktów dzięki integracji z bankiem zdjęć Adobe Stock. To unikalny system sklepu internetowego, który prosto można połączyć z systemem CRM, magazynu, księgowości czy elektronicznego obiegu dokumentów.

Budowanie oferty sklepu

Podstawą sklepu jest przejrzysta oferta. Sklep internetowy oparty o system Atom ERP pozwala na bardzo rozbudowane tworzenie oferty produktowej. Obsługiwane są produkty klasyczne, w których do wyboru są pojedyncze, nie wpływające na cenę produktu, parametry, jak kolor czy rozmiar, ale także produkty kalkulowane, z ceną zależną od wielu czynników (materiał, sposób wykończenia). Ważnym czynnikiem personalizacji produktu jest także możliwość wyboru z banku zdjęć Adobe Stock zdjęcia związanego z towarem, np. fototapetą, plakatem czy szklanym panelem do kuchni.

Produkty klasyczne

Klasyczne produkty to gotowe wyroby lub wyroby przygotowywane na życzenie klienta, ale według ściśle określonej specyfikacji. Czyli może to być kosmetyk, rower czy sukienka. Koszt takiego produktu zazwyczaj nie zależy od opcji, np. koloru, co najwyżej można dopłacić w nim do dodatków jak pakowanie na prezent czy grawer. To najpowszechniejszy rodzaj produktów w systemach e-commerce. Oprócz wspomnianych wyżej opcji czy dodatków, na prezentację takiego produktu składać się mogą opisy, specyfikacja, zdjęcia czy filmy.

Produkty kalkulowane

Produkty kalkulowane to zwykle towary produkowane na życzenie, wg ustaleń z klientem, a ich cena zależy od wielu czynników. Bardzo popularną kategorią takich produktów są wydruki, np. fototapety czy szklane panele do kuchni. Klient wybiera wtedy nie tylko wzór (spośród milionów zdjęć z galerii Adobe Stock) czy wymiary, ale także rodzaj materiału, opcje wykończenia czy uszlachetniania. Cena takiego produktu i jego elementów składowych może być kalkulowana na podstawie jego powierzchni, obwodu, ilości, czasu realizacji, itp.

W przypadku wyboru zdjęć z banku grafik Adobe Stock (dawniej Fotolia) Atom ERP zapewnia mechanizmy wyboru kadru (fragmentu zdjęcia) a także opcje obróbki graficznej jak odbicie w pionie czy poziomie, obrót, zmiana kolorystyki na czarno-białą czy postarzenie obrazu poprzez zmianę kolorów na sepię.

Wycena usług

Kalkulowane produkty to nie tylko wydruki, to także gadżety jak kubki, koszulki, ale także ubrania szyte z w pełni zadrukowanych materiałów, okleiny na samochód, a nawet usługi. Sprzedaż usług przez internet wydaje się trudna, właśnie z powodu skomplikowanej wyceny. Gdy jednak odpowiednio skonfigurujemy produkt kalkulowany, możemy uzyskać dostęp do wielu nowych klientów, którzy chcą nabyć usługę szybko, bez zbędnego dopytywania o ofertę. Nie ma znaczenia, czy będzie to konsultacja prawnicza z wyborem tematyki i ilości godzin czy usługa prania tapicerki zależna od odległości i rodzaju mebla - wszystko da się skalkulować i sprzedawać. Sklep, nie musi oferować tysięcy produktów, wiele sklepów oferuje kilka usług czy produktów kalkulowanych, za to w milionach wariantów.

Kategorie produktów

Nawet niewielka ilość produktów musi być właściwie wyeksponowana. Tym, czym w sklepie są regały i półki, w sklepie internetowym są kategorie. Sklep internetowy ma jednak tę zaletę, że produkt można klasyfikować na wiele sposobów. Można produkt przypisać do kategorii, ale jednocześnie oznaczyć go tagiem “nowość”, czy “hit” albo “promocja” i oprócz ekspozycji w miejscu zależnym od kategorii eksponować także w dziale nowości, hitów czy produktów promocyjnych. Co więcej, dzięki wyszukiwarce, klienci mogą znaleźć hitowe nowości w promocyjnych cenach, czyli złożenia dowolnych oznaczeń.

Warianty i dodatki

Atom ERP zapewnia możliwość definiowania produktów klasycznych i kalkulowanych w oparciu o wielopoziomową strukturę. Na produkty klasyczne składa się zwykle dwupoziomowa struktura - produkt i jego warianty. Tym sposobem możliwa jest sprzedaż farb w różnych wielkościach opakowań, ubrań w różnych kolorach. W produktach kalkulowanych zwykle dostępne są 3 poziomy konfiguracji produktu - wariant występujący często w roli materiału, a także dodatki - każdy ze swoją listą dostępnych opcji i ich wpływem na finalną cenę.

Zarządzanie treścią stron (CMS)

Prowadzenie strony sklepu internetowego wymaga także publikacji wielu treści towarzyszących ofercie - regulaminu, zasad zakupu czy zwrotu, ale także coraz częściej prowadzenia bloga czy informowania o aktualnościach w ofercie.

Zarządzanie treścią stron (CMS)

Oprogramowanie Atom ERP w chmurze, dla małych i dużych firm, zapewnia mechanizmy kompleksowego prowadzenia części informacyjnej strony sklepu. Autorski system CMS zapewnia możliwość publikowania dowolnych treści według własnego uznania co do struktury czy graficznej formy tych treści. Videoblog, klasyczny blog, strona ekspercka, kompendium wiedzy, strona z plikami do pobrania - z Atomem ERP i modułem CMS opublikujesz wszystko tak sprawnie, jak ofertę sklepu.

Integracja z bankiem zdjęć

Bank zdjęć to miejsce, w którym autorzy zdjęć czy ilustracji umieszczają swoje prace, by inni mogli z nich, za opłatą, skorzystać. Banki zdjęć zawierają często miliony prac, o przeróżnej tematyce, kolorystyce, układzie czy stylu. Na rynku wzorów dostępnych w modelu royalty-free działa wiele banków zdjęć, a system Atom ERP obsługuje największy z nich, czyli Adobe Stock. Obsługa innych dostawców jak Shutterstock, Depositphotos , 123RF, iStock czy Getty Images jest planowana w niedalekiej przyszłości.

Integracja z Adobe Stock

Podstawowa integracja sklepu z bankiem zdjęć obejmuje zasoby Adobe Stock (wcześniej Fotolia). Na chwilą obecną jest to lider rynku, z ponad 200 milionami zasobów do wykorzystania. Aby móc skorzystać w sklepie z zasobów Adobe Stock, np. do druku fototapety, plakatu, kubka czy koszulki należy wcześniej zawrzeć stosowną umowę z firmą Adobe. Uzyskany od nich klucz API jest niezbędny do skonfigurowania integracji z bankiem zdjęć w systemie Atom ERP. Dzięki integracji możliwe jest samodzielne budowanie galerii wybranych obrazów a także udostępnienie klientom strony całej bazy poprzez wygodną wyszukiwarkę tematów. Możliwe jest także przeglądanie obrazów podobnych do już znalezionego, czy nawet pochodzących z tej samej serii (autorzy często publikują wiele powiązanych ze sobą prac tworzących wspólnie serię, która jest spójna w przekazie czy stylu).

Własna baza zdjęć

Zdjęcia z banków zdjęć mają swoje zalety, jak ilość czy różnorodność, ale mają też pewne wady, jak brak unikalności - te same zdjęcia są dostępne w wielu sklepach. Kluczem do unikalności jest zazwyczaj autorski dobór zdjęć spośród milionów zdjęć dostępnych w bazie. Są jeszcze jednak inne sposoby na zbudowanie unikalnej oferty. Jednym z nich jest całkowicie własna baza zdjęć pozyskana dzięki współpracy z lokalnymi artystami, znanymi grafikami, tworzona na podstawie licencji, sygnowana znanymi nazwiskami czy markami. Moduł e-commerce nie musi działać w oparciu jedynie o zewnętrzny bank zdjęć - równie dobrze obrazy można wgrać samodzielnie, podzielić na autorskie kolekcje i oferować całkowicie unikalne produkty.

Zamówienia na bazie plików graficznych klientów

Możliwość personalizacji produktu własnym zdjęciem jest ciekawym urozmaiceniem oferty. Zamiast zdjęcia wybranego na stronie, do produkcji towaru na życzenie można użyć zdjęcia dostarczonego przez samego klienta. Klient może zbudować w systemie Atom ERP swoją bazę zdjęć, a później korzystać z niej do zamawiania produktów tak samo, jakby były one dostarczone przez bank zdjęć czy autorską galerię na stronie sklepu. System automatycznie pilnuje jakości zamawianych towarów. Jeśli zdjęcie będzie zbyt niskiej rozdzielczości to możliwy do zamówienia produkt będzie mniejszy, lub, w niektórych przypadkach, system nie zezwoli w ogóle na jego zamówienie.

Kadrowanie i obróbka zdjęć

Zdjęcia dostarczane przez banki zdjęć mają różne formaty czy proporcje, a te nie zawsze pasują do zamawianego produktu. Jeśli klient chce zamówić kwadratowy plakat lub wydruk w formie wąskiego paska, to najprawdopodobniej część grafiki nie zmieści się na wydruku. System Atom ERP odwzorowuje wymiary zamawianego produktu na tle całego wzoru, i pozwoli wybrać z niego taką część, jaką życzy sobie klient. Nie ma więc problemu z wybraniem kwadratowego kadru z wnętrze większej panoramy gór. Podobnie jest w drugą stronę, czasem wzór można powielić, i niewielkim wzorem o rozmiarze metr na metr zapełnić ścianę o wymiarach 3 na 4 metry.

Oprócz kadrowania czy powielania nasz moduł e-commerce w zastosowaniu dla drukarń i druku na żądanie pozwala na inne operacje graficzne. Obraz można odbić w pionie lub poziomie, obrócić, a także zamienić na kolorystykę sepii czy czarno-białą.

Wizualizacje

W przypadku druku na żądanie, czy też dalece idącej personalizacji produktów, duże znaczenie ma odpowiednia wizualizacja produktu końcowego klientowi. Upewnia to klienta w przekonaniu, że zamawia produkt zgodny z jego oczekiwaniami. Moduł e-commerce w Atom ERP pozwala wizualizować wybrany kadr zdjęcia na tle innego zdjęcia. Typowym zastosowaniem są wizualizacje fototapet na ścianie przykładowych pomieszczeń, czy naklejek na meblach lub lodówce. System pozwala na obsługę wielu takich wizualizacji, a nasz zespół grafików i programistów z przyjemnością przygotuje takie wizualizacje w ramach wsparcia podczas wdrożenia.

Pliki do druku

W przypadku zamówień opartych o wybrane grafiki, szczególnie jeśli miało miejsce kadrowanie czy graficzne przetwarzanie, bardzo istotne jest odzwierciedlenie tego, co widział klient w oknie kadrowania, na produkcyjny plik do druku. Klient operuje na miniaturze wzoru, co jest konieczne szczególnie przy bankach zdjęć, które darmowo udostępniają tylko pomniejszony podgląd, a wersje w pełnej rozdzielczości dostępne są dopiero po wniesieniu opłaty. Jeśli w systemie znajdzie się zakupiony wzór lub klient wybrał wzór własny sklepu, to system, na podstawie zamówienia i tego co skadrował klient, od razu przygotuje stosowny plik o odpowiednim rozmiarze i wymiarach. Zazwyczaj plik nadaje się bezpośrednio do druku, pozostawiając jedynie podział na bryty w gestii oprogramowania maszyny drukującej.

Mechanizmy sklepowe

Koszyk zakupowy w systemie Atom ERP rejestruje wszystkie zakupy - te doprowadzone do finalizacji jak i te porzucone. Zalogowany klient może w każdej chwili powrócić do sklepu i dokończyć zakupy, pod warunkiem jednak, że produkty nadal jest dostępne.

Koszyk

Koszyk zakupowy w module e-commerce pozwala w przyjazny sposób zmieniać ilość produktów w koszyku, usuwać zbędne pozycje, a także pozwala na wprowadzanie kodów rabatowych. Koszyk jest dostępny zarówno dla klientów zalogowanych, jak i niezalogowanych, a do złożenia zamówienia nie jest wymagana rejestracja konta (ale trzeba wtedy ręcznie podać wszystkie niezbędne dane adresowe).

Przyjmowanie płatności on-line

Oprogramowanie sklepu internetowego Atom ERP współpracuje z kilkoma kluczowymi operatorami płatności internetowych w Polsce, zapewniając wiele różnorodnych sposobów płatności. Dzięki integracjom z operatorami płatności takimi jak Dotpay, Przelewy24 czy PayU sklep może przyjmować płatności szybkimi przelewami, kartami płatniczymi czy za pomocą BLIKa.

W przypadku płatności online system odbiera od operatora automatycznie potwierdzenia dokonanych płatności i stosownie oznacza status płatności za zamówienia. W przypadku większości płatności dzieje się to w ciągu minuty od uregulowania należności, co pozwala przyspieszyć realizację zamówienia.

Obsługa przesyłek

Konfiguracja sklepu pozwala zdefiniować dowolne sposoby transportu, które klient będzie mógł wybrać podczas składania zamówienia. Można określić ich dostępność w zależności od kraju dostawy. Konfiguracji podlega także poziom cenowy zamówienia, od którego dana forma transportu będzie miała inną cenę, co jest szczególnie popularne w rozwiązaniach typu “powyżej kwoty X dostawa gratis”.

Jeśli do systemu zostanie dołączony moduł przesyłek, wtedy do zlecenia będzie można prosto zamówić przesyłkę pocztową, kurierską lub paczkomatową. Zamawianie paczek działa w obie strony, możliwe jest zamówienie przesyłki od klienta do firmy i podanie szczegółów takiej przesyłki wraz z etykietą adresową np. w procesie reklamacyjnym. Do obsługi reklamacji polecamy moduł kontroli jakości, który wprowadza nie tylko obsługę reklamacji, ale także narzędzia oceny i panel zgłoszeń wspomagający obsługę klienta.

Fakturowanie sprzedaży

Do każdego zamówienia, które trafi do systemu, można wystawić fakturę. Jest też możliwość wystawiania faktur zaliczkowych, faktur proforma czy vat-marża. Do faktury zaciągają się automatycznie dane nabywcy i pozycje zamówienia, a powiązana ze zleceniem faktura może być dostępna do pobrania w panelu klienta. Można ją także wysłać klientowi na e-mail osobną wiadomością zaraz po jej wystawieniu lub zbiorczo, do wszystkich klientów, na koniec dnia.

Dodanie do systemu Atom ERP modułu finanse i księgowość pozwala poszerzyć znacznie możliwości standardowego fakturowania.

Obsługa kodów rabatowych

Atom ERP zapewnia dwa niezależne systemy rabatowe. Jeden z nich, oparty o kody rabatowe, dedykowany jest akcjom promocyjnym i służy do zachęcenia klienta do uzyskania jednorazowego rabatu po spełnieniu określonych warunków promocji. Drugi, dba o stałych klientów i polega na udzieleniu stałego procentowego rabatu określonym grupom klientów.

Zasady promocji i generowanie kodów

Kody rabatowe wprowadzane są przez klienta podczas zakupów, w koszyku. Dzięki spełnieniu warunków powiązanych z kodem rabatowym klient otrzymuje określony rabat. Promocja wymaga określenia warunków jakie musi spełnić klient swoim zamówieniem, np:

  • złożenie zamówienia w określonym przedziale czasu
  • złożenie zamówienia przed innymi, czyli promocje dla pierwszych X klientów
  • minimalna wartość zamówienia
  • wybór odpowiedniej formy wysyłki (np. promocją mogą być objęte tylko zamówienia wysyłkowe, a nie odbiory osobiste, lub odwrotnie)
  • skompletowanie w koszyku odpowiedniego zestawu produktów, np. promocje 2+1 czyli kup 1 produkt z kategorii X i jeden z kategorii Y a uzyskasz rabat

Rabat udzielany może być w formie procentowej lub kwotowej. Z promocją można powiązać wiele kodów rabatowych. Czasem będzie to jeden kod, drukowany na ulotkach, bez limitu ilości jego użycia. Innym razem, drukowany na bonach podarunkowych, będzie kod jednorazowy, ale wygenerowany w 50 egzemplarzach dla 50 kart. Każdy taki kod, dzięki limitowi użyć, będzie można wtedy wykorzystać tylko jeden raz. Można także utworzyć jeden kod z przykładowo 10-krotnym limitem użyć i ogłosić w social mediach promocję dla pierwszych 10 osób które go podadzą. Kolejne użycia nie przyniosą już rezultatu w postaci rabatu.

Grupy rabatowe

Kody rabatowe to akcje doraźne, idealne do działań marketingowych służących pozyskaniu nowych klientów. Warto także zadbać o stałych klientów. Dla nich Atom ERP oferuje mechanizmy stałych rabatów grupowych. Dzięki możliwości grupowania klientów i przypisywania tym grupom rabatów na kolejne zakupy, można zbudować dowolny system rabatowy dla stałych klientów. Przeniesienie klienta pomiędzy grupami odbywa się ręcznie, dzięki czemu kryteria które są weryfikowane mogą być dowolne, także uznaniowe.

Strony obsługi użytkowników

Każda strona sklepowa, realizowana w oparciu o moduł e-commerce w Atom ERP zawiera panel klienta. Panel obsługuje zarówno klientów niezalogowanych, jak i tych, którzy dokonali już rejestracji i zalogowali się na stronie.

Logowanie i rejestracja

Posiadanie zarejestrowanego konta w sklepie nie jest wymagane do złożenia zamówienia, ale znacząco usprawnia ono częstsze zakupy, składanie reklamacji czy śledzenie oferty. Atom ERP z modułem e-commerce zapewnia w panelu klienta m.in:

  • rejestrację użytkowników z weryfikacją adresu e-mail poprzez link w wiadomości zwrotnej
  • bezpieczne logowanie przez szyfrowany protokół SSL
  • resetowanie utraconych haseł
  • aktualizację danych klientów

Historia zakupów

Atom ERP zapewnia każdemu klientowi dostęp do historii zamówień. Dla osób zalogowanych historia zamówień dostępna jest wprost z panelu klienta, a dla osób, które nie zdecydowały się na założenia konta, dostępne są jedynie strony potwierdzające pojedyncze zamówienia. Każde potwierdzenie stanowi dla klienta potwierdzenie wszystkich danych przesyłanych w momencie jego składania, pokazuje aktualny stan jego realizacji czy status płatności.

Zakupy bez rejestracji

Nie wszyscy chcą zakładać konto w sklepie, szczególnie jeśli planują dokonać jednorazowego zakupu. Takie osoby mogą dodawać do koszyka produkty tak samo jak osoby zalogowane, a podczas finalizacji zakupów muszą po prostu uzupełnić wymagane do dostawy czy rachunku dane osobowe. Po zakupie, na adres e-mail podany podczas zakupów zostanie wysłana wiadomość z historią zakupów i linkiem do podglądu zamówienia w systemie.

Polubienia produktów i wzorów

Budowanie bazy własnych ulubionych produktów czy wzorów z banku zdjęć jest dostępne zarówno dla osób zalogowanych jak i niezalogowanych. Klient może budować własną kolekcję produktów, wariantów czy wzorów do późniejszego wykorzystania. Osoby zalogowane na jednym urządzeniu, mogą później korzystać z listy swoich ulubionych produktów na innych urządzeniach. Pozwala to kontynuować zakupy rozpoczęte na urządzeniu mobilnym np. z laptopa.

Zarządzanie realizacją zamówień

Atom ERP pozwala zarządzać wieloma aspektami istotnymi dla firm: finansami, zasobami, pracownikami, a także zamówieniami. Zamówienia te nie muszą pochodzić wprost ze strony internetowej, mogą być wprowadzane ręcznie na podstawie zgłoszeń innymi kanałami.

Statusy zleceń

Zamówienia mogą posiadać status odpowiadający etapowi ich realizacji. Standardowo, system dostarczany jest z typową ścieżką realizacji zlecenia która sprowadza się do 5 kroków: nowe, oczekujące, gotowe, zrealizowane lub anulowane. Tych 5 statusów zapewnia pokrycie etapów realizacji w przypadku prostej kompletacji zamówień czy niewielkich firm realizujących produkty na żądanie. Atom ERP dostarcza narzędzia, które pozwalają kształtować obieg zamówienia zgodnie z Twoimi wytycznymi, dopasowując go do realiów pracy i potrzeb. Statusów zlecenia może być dowolnie wiele, pomiędzy nimi mogą istnieć różne ścieżki przejść, a za niektóre przejścia mogą być odpowiedzialne konkretne osoby. Tym sposobem można wymóc, by tylko jedna wskazana osoba akceptowała kompletację zamówienia, a inna potwierdzała wystawienie faktury.

Sprawy

Wraz z systemem Atom ERP, w ramach jego modułu podstawowego, dostępny jest system dysponowania zadaniami. Z każdym obiektem w systemie, a w szczególności z zamówieniami, można wiązać sprawy. Mogą to być zadania do wykonania, spotkania do odbycia czy dowolne inne sprawy do załatwienia. W sprawę zaangażowane są dwie strony - osoba którą dodaje zadanie, i osoba odpowiedzialna za jego wykonanie. Jest to ważne uzupełnienie firmowej komunikacji, pozostawia bowiem trwałe i widoczne ślady w historii realizacji zleceń czy obsługi klientów.

Prowadzenie zamówienia

Oprócz powiązanych z zamówieniem spraw czy konfigurowalnego elektronicznego obiegu zamówienia w firmie, Atom ERP dostarcza jeszcze inne narzędzia wspomagające komunikację zespołu. Do takich narzędzie należą dyskusje, które można prowadzić wewnątrz każdego zamówienia, w nim notować otrzymane wytyczne, napotkane problemy, ustalenia telefoniczne, itp. W dyskusjach można używać wspominania innych użytkowników systemu, można więc prosto powiadomić wybraną osobę o istotnych ustaleniach czy problemach. Dostępny jest też mechanizm gromadzenia załączników związanych z zamówieniem - od plików do druku po potwierdzenie mailowe czy inne formy zamówień. Można nawet dołączać pliki z rejestratora rozmów.

Korespondencja z klientem

Z widoku szczegółowym zamówienia można także prowadzić korespondencję z klientem. Można wysyłać maile, a jeśli aktywny jest moduł komunikacji, e-maile mogą powstawać w oparciu o edytowalne szablony. Z modułem komunikacji dostępne są także wiadomości SMS, którymi można powiadamiać klienta o gotowości zamówienia do odbioru, itp. Dzięki centralnemu prowadzeniu korespondencji, każda z osób pracujących nad zleceniami ma pełny wgląd w historię wysłanych wiadomości, co jest zwykle kłopotliwe przy wykorzystaniu rozproszonych na wiele komputerów skrzynek pocztowych.

Wydruki wewnętrznych dokumentów

Zamówienie może być drukowane w postaci różnych kart obiegowych, potwierdzeń zamówienia dla klienta czy etykiet adresowych. Można z zamówienia tworzyć dowolne wydruki bazujące na edytowalnych szablonach. To znacząco ułatwia obieg zamówienia w firmie, która nie zawsze może być w pełni obsługiwana online, za pomocą elektronicznego obiegu dokumentu.

Wydruki są przydatne, często wydają się niezbędne, ale w systemie Atom ERP dostępny jest także moduł dokumentów, który pozwala na generowanie umów, ofert czy innych dowolnych dokumentów. Takie dokumenty mają stałe miejsce w archiwum dokumentów w przeciwieństwie do jednorazowych wydruków), mogą być wieloetapowo zatwierdzane w firmie (przed wskazane do tego osoby), przekazywane elektronicznie do akceptacji kontrahentom, a w ostateczności także drukowane.

W zakresie dokumentów ofertowych, polecamy połączyć moduł dokumentów z modułem CRM. Oferty czy dokumenty przetargowe, przekazywane w formie zatwierdzonych dokumentów, mogą być w module CRM dyskutowane, planowane, nadzorowane i analizowane przez handlowców w ramach prowadzonych tam interesów.

Narzędzia wspierające

Prowadzenie biznesu w sieci wymaga wielu dodatkowych działań wspierających promocję sklepu czy strony. Istnieją liczne sposoby na to, by skutecznie promować w sieci własną stronę i ofertę. Atom ERP pomaga we właściwym prowadzeniu strony poprzez szereg narzędzi dodatkowych.

Integracja z Google Merchant

Moduł e-commerce w Atom ERP pozwala na przygotowywanie specjalnych ofert produktów lub usług, które później można udostępnić w formacie pliku wymiany XML, akceptowanego przez serwis Google Merchant . Taki plik produktowy jest również akceptowany przez liczne serwisy reklamowe, wspierające promocję produktów oraz porównywarki cen: nokaut.pl, ceneo.pl, homebook.pl, domodi.pl, skapiec.pl

Zarządzanie metatagami

Pozycjonowanie każdej strony internetowej wymaga wielotorowych działań, ale zaczyna się zawsze od poprawnie przygotowanej strony firmowej czy sklepowej. Ważne są nie tylko umieszczone i wprost widoczne treści, ale również tzw. metatagi, czyli treści przygotowane z myślą o wyszukiwarkach takich jak Google. Atom ERP dostarcza w module e-commerce narzędzie do zarządzania takimi metatagami, które pozwala zdefiniować dowolne wartości kluczowych metatagów, dla każdej z podstron serwisu.

Automatyczne generowanie mapy strony

Duże znaczenie w pozycjonowaniu stron, szczególnie dużych sklepów z rozbudowaną ofertą, ma tak zwana mapa strony. Mapa strony to kolejny z plików, którego nie ogląda się na co dzień, ale korzystają z niego wyszukiwarki jak google. Plik ten zawiera listę wszystkich podstron na stronie, co znacznie przyśpiesza ich indeksację przez wyszukiwarki. Bez takiego pliku wyszukiwarki musiałyby stronie poświęcić dużo czasu, by odnaleźć wszystkie strony produktów czy kategorii.