Wersja 2.12 wprowadza dwie duże nowe funkcje oraz kilkadziesiąt usprawnień w ramach trwającej od poprzedniej wersji modernizacji modułu magazynowego. Nowe funkcje dostępne są w modułach dokumentów i kontroli jakości.
Wersja 2.12 wprowadza dwie duże nowe funkcje oraz kilkadziesiąt usprawnień w ramach trwającej od poprzedniej wersji modernizacji modułu magazynowego. Nowe funkcje dostępne są w modułach dokumentów i kontroli jakości.
Dostępne w module dokumenty
Dokumenty w systemie Atom ERP standardowo mają wiązanie z tzw. podmiotem, typowo jest to firma czy osoba, która jest stroną dokumentu. Umowa z klientem wskazuje więc kontakt firmowy, umowa z pracownikiem, dokument przystąpienia do planów kapitałowych czy wniosek są związane z konkretnym pracownikiem. Stroną dokumentu zawsze jest jakiś kontakt. W uproszczeniu jedną stroną jest wystawca dokumentu, drugą odbiorca. Nawet jeśli wprowadzamy do systemu dokument wizy pracowniczej, to tę wizę do naszej firmy dostarcza pracownik, jest to wiza tego pracownika.
Czasem jednak pojawiają się dokumenty, które oprócz tego, że wystawione są przez jedną firmę, dotyczą np. projektu realizowanego dla innej firmy. Przykładem może być ubezpieczenie realizacji kontraktu - polisa jest zawarta z towarzystwem ubezpieczeniowym (podmiot), ale dotyczy realizacji projektu dla innego klienta. Innym przykładem będzie certyfikat materiał wykorzystywanego w realizacji projektu, nie dość, że wystawcą jest całkiem inna firma, to na dodatek taki certyfikat ma znaczenie dla realizacji wielu projektów.
Tutaj pojawia się idea wskazywania powiązanych z dokumentem obiektów. Z poziomu dokumentu dostępny jest panel “dotyczy” w prawej kolumnie, który pokazuje, z jakimi obiektami jest powiązany dokument.
Po drugiej stronie, w obiekcie, z którym związane są różne dokumenty, widoczna jest zakładka “dokumenty”, która pokazuje wszystko, co z nim powiązano. Z założenia z przykładowym projektem będzie tych dokumentów wiązanych wiele, więc tutaj dostępna jest pełna zakładka, z filtrami i opcją szukania/sortowania dokumentów. W pojedynczym dokumencie wiązań będzie zapewne mniej, stąd wystarczający jest tam prosty panel w prawej kolumnie.
Dzięki temu unikalnemu mechanizmowi zarządzanie dokumentami jest jeszcze bardziej funkcjonalne i intuicyjne.
Dostępne w module magazyn
Zakres zmian w module magazynowym jest już tak duży, że zdecydowaliśmy się oddzielić w systemowym menu funkcje związane wprost z magazynem od funkcji zaopatrzeniowych.
Cała rozbudowa odbywa się z zachowaniem pełnej wstecznej kompatybilności, więc dotychczasowe funkcje są po prostu uzupełniane o nowe kontekstowe usprawnienia, operacje grupowe czy dodatkowe atrybuty.
Dostępne w module kontrola jakości
Na bazie tego, co dotychczas stanowisko szablony ankiet w systemie powoli kiełkuje nowa funkcjonalność związana formularzami. Formularze, w pełni konfigurowalne co do zakresu zbieranych danych, docelowo będą nie tylko bazą do ankiet, ale także wniosków pracowniczych, formularzy rekrutacyjnych, formularzy pozyskiwania leadów i wielu innych konfigurowalnych źródeł zewnętrznych danych.
Obecne zmiany idące w tym kierunku spowodowały m.in. ważną, choć drobną zmianę w panelu ustawień - zamiast przycisku “szablony ankiet” w tym samym, co dotychczas miejscu, znajduje się przycisk o nazwie “szablony formularzy”. To tu teraz definiujemy formularz m.in. ankiet.
Ponieważ nie każdy szablon to teraz szablon ankiety, w związku z tym w definicji formularza należy wskazać, że definiujemy nową ankietę. Lista dostępnych kontekstów będzie się systematycznie zwiększać (i zależeć od dostępnych modułów, gdyż teraz nie jest to już tylko funkcjonalność modułu kontroli jakości)
Zmiany, które wprowadziliśmy, dotyczą:
Stare ankiety zostały przekonwertowane na nowe, nie wymagają więc żadnych zmian i działają jak dotychczas, choć wyglądają nieco lepiej.
Najnowsze wpisy z naszego bloga, aktualności i nowości w systemie: