Wersja 2.11 to duża liczba drobnych usprawnień i małych zmian, a kilka najistotniejszych zostało omówione szczegółowo poniżej. Zmiany dotyczą całego systemu, bowiem przygotowujemy się do wydania wersji wielojęzycznej, co pozwoli na wygodną pracę obcokrajowcom, dodatkowo duże zmiany przechodzi moduł magazynu, a nowy moduł panelu klienta powoli nabiera kształtów.
Wersja 2.11 to duża liczba drobnych usprawnień i małych zmian, a kilka najistotniejszych zostało omówione szczegółowo poniżej. Zmiany dotyczą całego systemu, bowiem przygotowujemy się do wydania wersji wielojęzycznej, co pozwoli na wygodną pracę obcokrajowcom, dodatkowo duże zmiany przechodzi moduł magazynu, a nowy moduł panelu klienta powoli nabiera kształtów.
Dostępne w module podstawowym
Przygotowujemy system do pracy wielojęzycznej. Dostępne w aplikacji języki są konfigurowalne przez wdrożeniowców, jeśli więc potrzebujecie dla swoich pracowników interfejsu w innym niż polski języku, prosimy o kontakt. W pierwszej kolejności pojawią się języki angielski i niemiecki.
Dostępne w module magazyn
Duże zmiany zachodzą w części zaopatrzeniowej modułu magazynowego. Istnieje tam możliwość tworzenia:
Wszystkie te 3 typy dokumentów zaopatrzeniowych korzystają z pełni możliwości systemu, czyli:
Dostępne w module HR
Baza kontaktów w systemie Atom ERP zawiera wszystkie kontakty -firmowe i osobowe. Dodatkowo, wśród kontaktów osobowych wyróżniamy podgrupę pracowników. Cały czas w systemie istnieje więc podział na 4 listy:
Zmiana dotyczy więc jedynie listy osób, w której od teraz nie są widoczni pracownicy. Pracownicy są więc widoczni w liście pracowników i w ogólnej liście wszystkich kontaktów, osoby i firmy także widoczne są w liście specjalizowanej i ogólnej. Dla nowych użytkowników systemu taki podział jest łatwiejszy do zrozumienia, a dla stałych klientów systemu nie powinien stanowić utrudnienia, ale warto tę zmianę odnotować.
Lista pracowników pojawia się w systemie wraz z dodaniem modułu HR, a pozycja w menu bocznym widoczna jest jako pod-pozycja w menu HR, a nie kontakty.
Dostępne w module projekty + HR
Zbiorczy harmonogram to miejsce, w którym widoczne są dane zebrane ze wszystkich harmonogramów w aktywnych projektach. Każdy projekt może posiadać plan obłożenia pracownikami, którego realizacja za pomocą dodawanych okresów pracy jest wizualizowana jako harmonogram. Dane z wielu projektów widoczne na harmonogramie zbiorczym zostały teraz wzbogacone, w kolumnie opisującej projekt, o tagi tego projektu.
Tagi okresów pracy były od zawsze widoczne w harmonogramie projektu i harmonogramie zbiorczym wielu projektów. W harmonogramie zbiorczym jest też opcja wyszukiwania okresów harmonogramu po tagach tych okresów. Tagi projektu są jedynie wyświetlane, nie ma możliwości szukania po nich (by nie pomieszać ich koncepcyjnie z tagami okresów pracy). Tagi projektu mają jedynie charakter informacyjny, zawsze można posiłkować sie wyszukaniem treści na stronie (w systemie Windows zazwyczaj jest to kombinacja klawiszy CTRL+F a na Mac CMD+F)
Dostępne w module podstawowym
W wielu miejscach systemu są pola wyboru w postaci filtrowanych list. Służą one na przykład wyborowi podmiotu dokumentu czy wskazania nabywcy na fakturze. Zawsze można tam było szukać po fragmencie nazwy, ale były też różne, mniej lub bardziej udokumentowane możliwości szukania po innych parametrach. Usprawniliśmy to i ujednoliciliśmy i teraz w każdym takim polu, można szukać obiektu po:
Dostępne w module magazyn + HR
Jeśli pracownik otrzymał jakiekolwiek przydziały z magazynów, w jego karcie szczegółów pojawia się zakładka “Towary”, która pokazywała dotychczas pozycje z dokumentów magazynowych np. przydziału czy zwrotu. Teraz zakładka ta nie pokazuje przydziałów i zwrotów, a konkretne przydzielone, ale nie zwrócone towary. To pozwala łatwiej zorientować się, co jest aktualnie w dyspozycji pracownika.
Dostępne w module finanse - księgowość
W eksporcie faktur dodane zostały dwie nowe kolumny opisujące faktury
Zmiana ta może mieć znaczenie dla osób korzystających z eksportu faktur do formatu excel XLSX lub CSV, które doklejały własne kolumny na eksportowanego pliku.
Dostępne w module projekty
W eksporcie listy projektów do pliku excel (XLSX) dodaliśmy nową kolumnę - pełna nazwa klienta. Dotychczas eksportowana była tylko skrócona nazwa klienta, co mogło powodować pewne problemy.
Nowa kolumna nie została dodana na końcu listy kolumn, ale zaraz po kolumnie ze skróconą nazwą klienta, tak więc kolejność danych w pozostałych kolumnach uległa zmianie (przesuniecie o 1 kolumnę).
Zmiana ta może mieć znaczenie dla osób korzystających z eksportu, które stosowały na nim własne makra czy formuły wyciągające z niego dane.
Dostępne w module TSL + wielofirmowość
W zleceniach transportowych, gdy aktywny jest moduł wielofirmowy, istnieje możliwość wskazania jednej z własnych firm, która jest stroną zlecenia. Dotychczas widoczne tam były wszystkie własne firmy, ale było to niezgodne z zachowaniem systemu w innych miejscach, gdzie od dawna stosujemy zasadę, ze widoczne są wyłącznie firmy oznaczone jako aktywne. Niespójność ta została naprawiona i w formularzu dodawania nowego zlecenia widoczne są tylko aktywne firmy, a podczas edycji widoczne śą firmy aktywne plus ewentualnie bieżąca firma, jeśli ta nie jest już aktywna. Dzięki temu podczas edycji dokumentu nieaktywnej firmy nie trzeba przypisywać innej firmy z listy aktywnych.
Najnowsze wpisy z naszego bloga, aktualności i nowości w systemie: