Kolejna duża wersja Atom ERP, wersja 1.13, zawiera nowe funkcjonalności, usprawnienia oraz poprawki błędów. W artykule opis zmian.
Kolejna duża wersja Atom ERP, wersja 1.13, zawiera nowe funkcjonalności, usprawnienia oraz poprawki błędów. W artykule opis zmian.
Kolejna duża wersja Atom ERP, wersja 1.13, zawiera nowe funkcjonalności, usprawnienia oraz poprawki błędów. Poniżej opis zmian:
Dostępne w module dokumenty
Aby umożliwić dużo bardziej elastyczne i wygodne automatyczne rozliczenia z klientami, wprowadziliśmy cenniki do umów.
Możliwe jest zdefiniowanie dowolnej liczby cenników (ogólnych, z rabatem, per grupa klientów, czy nawet per klient), z których każdy posiadać może dowolną liczbę pozycji - usług świadczonych klientom na podstawie umowy.
W umowie z klientem wybrać można cennik oraz, jeszcze na poziomie samej umowy, doprecyzować ceny usług w nim zdefiniowanych, bądź przyjąć wprost te z cennika. Tym sposobem wskazujemy katalog usług (oraz cen), które w ramach tej umowy mogą zostać rozliczone.
Przed rozliczeniem musimy jeszcze określić jakie usługi, w jakich ilościach w danym, rozliczanym okresie mają zostać z klientem rozliczone (w ramach rozliczania jego umowy). Służy do tego
dokument rozliczeniowy. Aktualnie obsługujemy tylko jeden rodzaj dokumentu rozliczeniowego - dokument oddelegowania.
Podczas uzupełniania dokumentu oddelegowania pracownika (do pracy dla klienta), określić należy, które pozycje, w jakich ilościach mają zostać klientowi automatycznie, podczas rozliczenia naliczone.
Dostępne w module bazowym
Dodatkowe zakładki wyświetlane są tylko wtedy, gdy istnieją jakieś powiązane z kontaktem dokumenty lub faktury.
Dostępne w module bazowym
Dodaliśmy nowy raport prezentujący ilość kontaktów w krajach/województwach (na podstawie ich adresów dodanych w systemie).
Dostępny jest w menu raporty, w grupie raportów
Kontakty / HR
Dostępne w module komunikacja
Przy definiowaniu szablonu wiadomości email można teraz dodać dowolną liczbę załączników, które będą automatycznie sugerowane do dołączenia przy każdym wysyłaniu wiadomości email z użyciem tego szablonu.
Dostępne w module dokumenty
Akceptowanie dokumentów online możliwe jest od teraz także w języku angielskim i niemieckim.
Zakładki z rozliczeniem w widoku szczegółowym pracownika
W widoku szczegółowym pracownika pokazywana jest zakładka z ostatnimi rozliczeniami pracownika (gdy takie istnieją).
Dostępne w module HR
W widoku listy okresów pracy dodaliśmy kolumnę z informacji (numer, status transportu, tagi) o oddelegowaniu związanym z danym okresem.
Dane o wynagrodzeniach pracowników zaimportowane do rozliczenia mogą być teraz wybiórczo (na podstawie czasu zaimportowania) usuwane. Wybierając pozycję “Usuń zaimportowane” z menu rozliczenia, możemy wskazać konkretny zestaw do usunięcia
Wprowadziliśmy w systemie dla kontaktów, projektów, dokumentów, faktury oraz interesów pole dowolne uwagi, którego celem jest przechowywania krótkich (ograniczenie długości do 250 znaków), tymczasowych i łatwych do edycji (edycji z widoku szczegółowego bez konieczności otwierania pełnego formularza) informacji.
Dodatkowo zawartość tego pola wyświetlić możemy w widoku listy wspomnianych wyżej rejestrów oraz uwzględniać przy wyszukiwaniu rekordów listy.
Dodaliśmy osobną kolumnę na datę dokumentu, która to data dotychczas prezentowana była w kolumnie z ważnością/obowiązywaniem dokumentu, wprowadzając tym samym możliwość sortowania bezpośrednio po tej dacie.
Kolumna ta może zostać uaktywniona w razie potrzeby za pomocą odpowiedniej konfiguracji.
Uporządkowaliśmy także nazewnictwo dat związanych z dokumentami - ważność (ważny od, ważny do) zdecydowaliśmy od teraz określać jako obowiązywanie (obowiązuje od, obowiązuje do).
Odblokowywania związane jest z zawieszeniem dostępu do konta po kilkukrotnych błędnych próbach logowania. Konto użytkownika odblokować można z menu akcji w listy użytkowników, gdy dany użytkownik posiada status zablokowanego.
Dymki informacyjne skonfigurowaliśmy tak, aby było możliwe zaznaczenie i skopiowanie z nich treści
Aby możliwa była edycja rozrachunków będących podstawą faktury, należy fakturę przełączyć do statusu szkic.
Jednostki miary używane w wielu miejscach systemu (np. na pozycjach faktur, zleceń, dokumentów magazynowych) można od teraz ułożyć w dowolnej, preferowanej kolejności.
Wprowadzenie możliwości ustawienia terminu płatności faktur wystawianych automatycznie w module cyklicznego rozliczenia oraz sugerowanie terminu dla tych faktur wystawianych ręcznie.
Podczas rutynowego monitorowania pracy systemu, zauważyliśmy, że rozliczenie transportu/spedycji działa zbyt wolno (w niektórych przypadkach opóźnienia w prezentacji wyników sięgały ponad 10s).
W efekcie prac optymalizacyjnych algorytm, udało nam się go przyspieszyć
5-6x.
Liczymy, że wpłynie to na większy komfort pracy w tym zakresie.
Najnowsze wpisy z naszego bloga, aktualności i nowości w systemie: