Logowanie
Logowanie do systemu CMS dostępne jest pod adresem https://TWOJA_NAZWA.atomerp.pl/
Aby zalogować się do systemu należy podać email i hasło

Portal wsparcia użytkowników
Celem usprawnienia obsługi zgłoszeń (zapytań, błędów, itp) związanych z utrzymaniem systemu Atom ERP pod poniższym adresem udostępniamy portal wsparcia klienta:
https://support.atomerp.pl
Aktualnie w portalu dostępny jest tylko moduł zgłoszeń (ticketów), ale docelowo planujemy rozbudowywać o kolejne funkcjonalności.
Jest to też preferowany kanał zgłaszania do nas wszelkich problemów i zapytań, który traktujemy priorytetowo.
Instrukcja:
- Zakładamy możliwie jedno zgłoszenie na jeden problem, chyba, że kilka drobnych problemów dotyczy jednego tematu.
- Zgłoszeniu można nadać priorytet:- niski - problem nie mający wpływu na bieżącą pracę, lub o charakterze przejściowym- normalny - problem w pewnym stopniu utrudniający optymalną pracę- wysoki - istotny problem, znaczne utrudnienie w pracy systemu- krytyczny - problem uniemożliwiający korzystanie z systemu
- W ramach zgłoszeń można prowadzić dyskusje (komentować), dołączać załączniki, wiązać z innymi zgłoszeniami. Działają też powiadomienia e-mail wysyłane przez system o wszystkich zdarzeniach związanych z danym zgłoszeniem.
- Zgłoszenia oznaczone przez support jako płatne podlegają rozliczeniu po zakończeniu miesiąca
Zgłoszenia funkcjonują wg następującego obiegu:
- nowe - status zaraz po utworzeniu
- analiza - status ustawiany przez support po przyjęciu zgłoszenia
- oczekuje na akceptacje - status ustawiany przez support w sytuacji, gdy przedstawione rozwiązanie wymaga akceptacji klienta, np. związane jest z dodatkowym kosztem. Oczekujemy w tym momencie na akceptację - przełączenie przez klienta zgłoszenia do kolejnego etapu - realizacji
- realizacja - oznacza, że zgłoszenie jest aktualnie realizowane
- zamknięte - status ustawiany po zakończeniu realizacji. Klient ma możliwość ponownie otworzyć zgłoszenie (przywracając jego status do realizacji) w momencie gdy wynik nie jest satysfakcjonujący
Konfiguracja konta użytkownika
- Konta są zakładane przez administratora.
- Pierwsze konto administratora zostało przekazane, kolejne konta można zakładać w panelu zarządzania stroną, w zakładce użytkownicy
- Na stronie edycji konta można także przypisać do użytkownika numer telefonu czy zamieścić opis (na użytek wewnętrzny)
- Role użytkownika kształtują jego uprawnienia - można wybrać kilka ról - użytkownik otrzyma uprawnienia wynikające z każdej z nich. Lista dostępnych ról zależy od wdrożonych modułów i ustaleń wdrożeniowych, istnieje możliwość skonfigurowania w systemie dowolnych ról.
- Kanały powiadomień - zaznaczanie opcji "e-mail" powoduje, ze użytkownik będzie otrzymywał powiadomienia na swój adres e-mail
- E-mail z podsumowaniem dnia oznacza, że użytkownik otrzyma na swój adres jedną wiadomość podsumowującą całodzienne aktywności, które go dotyczyły

Blokowanie i odblokowywanie kont
Po 5 nieudanych próbach logowania konto użytkownika zostanie zablokowane na 20 minut, szybsze zdjęcie blokady możliwe jest po interwencji administratora. Może on, w menu kontekstowym w rejestrze użytkowników, użyć akcji “odblokuj”.

Hasła, zmiana hasła, bezpieczeństwo
- Osoba która zapomniała hasła do systemu, musi skontaktować się z administratorem w celu ustawienia nowego hasła
- Utworzenie konta wymaga nadania kontu bezpiecznego hasła, za bezpieczne hasło uważa się hasło, które ma od 8 do 70 znaków oraz 1 dużą literę, 1 małą literę, 1 cyfrę i 1 znak specjalny
- Minimalna długość hasła w systemie to 8 znaków
- Zalogowany użytkownik może zmienić swoje hasło, wybierając na górnej belce pozycję "Twoje dane" i podając nowe hasło
Dezaktywacja zamiast usuwania konta
Atom gromadzi mnóstwo informacji historycznych, związanych z działaniami użytkowników (pełna historia ich działań), dlatego nie jest zalecane usuwanie kont użytkowników, np w przypadku zwolnienia pracownika. W takim przypadku należy w powiązanym koncie usunąć uprawnienia i odznaczyć opcję "aktywny". Tym sposobem zachowujemy użytkownika i jego historię, jednocześnie blokując mu dalszy dostęp do systemu.

Jeśli osoba jest zwalniana, należy zaznaczyć pole "oznaczony do wylogowania" - zaznaczenie tego pola spowoduje, że podczas jej najbliższej aktywności w systemie (bo może być aktualnie zalogowana) zostanie ona wylogowana z systemu, co w połączeniu z dezaktywacją konta odetnie jej natychmiast dostęp do systemu.
Konfiguracja wyświetlania dla osób z wadą wzroku
- Każdy użytkownik może zmienić ustawienia dotyczące wielkości czcionek i kontrastu (zgodnie z dyrektywą WCAG)
- Ustawienia dostępności nie są widoczne dla nikogo, poza użytkownikiem, administrator nie może ich zmienić
- Zmiana wielkości czcionki ekranowej pozwala na zwiększenie rozmiaru tekstu na ekranie
- Zmiana kontrastu na wysoki, powoduje włączenie wersji bez odcieni szarości - tylko czerń i biel
- Domyślnie stosowany jest kontrast tzw niski, nie męczący oczu, z subtelnymi cieniami

Indywidualne konto poczty wychodzącej
Każdy użytkownik systemu, gdy aktywny jest moduł komunikacji, może ustawić własne dane poczty wychodzącej tak, by każdy z maili wychodzących z jego inicjatywy był wysyłany z jego własnego konta. W tym celu należy podać dane w oknie edycji danego użytkownika.
- nazwa - np. nazwa firmy - taka nazwa pokaże się odbiorcy maila
- email - adres email, np.:
kontakt@atomerp.pl
- serwer, np.
smtp.atomerp.pl
- adres serwera poczty - port, np.
587
dla SSL - domena, np.
atomerp.pl
- login, zazwyczaj loginem jest adres email, czyli np.
kontakt@atomerp.pl
- hasło - hasło trzeba podawać przy każdej zmianie ustawień
- SSL - zaznaczamy jeśli serwer poczty obsługuje bezpieczne połączenia (praktycznie zawsze)
- stopka - umożliwia zdefiniowanie stopki, dołączanej do każdej wiadomości wysyłanej z tego konta
Zdefiniowanie kont osobistych dla wszystkich pracowników nie zwalnia z obowiązku konfiguracji konta domyślnego, z którego korzysta np. automatyczny system powiadamiający. Więcej na ten temat we wpisie konfiguracja poczty wychodzacej
Rejestr logowań
- W sekcji ustawienia dostępna jest pozycja "logowania", która pozwala śledzić logowania i ich źródła.
- Logowanie to proces uzyskania dostępu poprzez podanie loginu i hasła, a nie wejście do systemu.
- Po zalogowaniu użytkownik może być aktywny przez dłuższy czas i wchodzić do systemu wielokrotnie.
