Zlecenia mają statusy związane z postępem realizacji / obsługi transportu. Zbiór statusów i dostępne przejścia pomiędzy statusami noszą w systemie Atom ERP nazwę obiegu. Obieg elektroniczny zlecenia jest w pełni konfigurowalny przez wdrożeniowca. Nie jest narzucona ilość statusów czy możliwych przejść pomiędzy stanami - można je dopasować do Państwa potrzeb.
Standardowo statusy zlecenia prezentują się następująco:
Z każdym statusem powiązane są cechy dokumentu, które wpływają na dostępne funkcjonalności czy sposób traktowania zlecenia, np.:
Przykładowe konfiguracje statusów:
Od statusu dokumentu (jego cech w danym statusie) zależy także zachowanie rozliczenia zleceń. Jest to mechanizm agregujący zlecenia z danego okresu i podsumowujący obroty i zyski spedytorów. System za gotowe do rozliczenia uważa tylko te zlecenia, które są w statusie z cechą “zamknięte”. Więcej o rozliczeniach w osobnym temacie.
Lista modułów i tematów głównych bazy wiedzy: